Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије у сарадњи са Министарством унутрашњих послова и Министарством просвете, науке и технолошког развоја реализује кампању „На матуру без аутомобила“, усмерену ка унапређењу безбедности младих у саобраћају.

Савет за безбедност саобраћаја на путевима града Ваљева организовао је данас едукацију за матуранте, како би се младима указало на значај сигурне вожње и утицало на креирање свести о безбедном учешћу у саобраћају.
Ученицима су данас на платоу испред Центра за културу на располагању били симулатори чеоног судара возила “Коса раван“ и превртања возила “Ражањ“, након чега је одржана трибина у холу Центра за културу.

„Циљ нам је повећање свести младих људи о саобраћају. Постоји једна кампања коју спроводимо дуги низ година, а зове се „На матуру без аутомобила“. Специфичан је назив, јер је кампања настала тако што су након саобраћајне незгоде где су матуранти који су се враћали са матурске вечери под дејством алкохола доживели саобраћајну незгоду или су смртно страдали. Од тада је покренута ова кампања и сваке године пред матурско вече које треба да буде најлепше вече, Агенција за безбедност саобраћаја дружи се са младим људима и причамо им о саобраћају и о томе како да буду безбедни учесници у саобраћају.

Увек ангажујемо једно младо лице које је доживело саобраћајну незгоду и постало инвалид, које преноси своје искуство. Затим део ове трибине коју ми данас држимо односи се на сигурносни појас, желимо да повећамо свест код младих људи о значају и улози сигурносног појаса. Сигурносни појас је један од најстаријих система заштите возача и путника унутар возила. Он и сада, поред свих тих савременијих система, најбољи је систем заштите.

С тим у вези, имамо два симулатора и то чеоног судара и симулатор превртања возила, где матуранти могу да виде и осете под контролисаним условима која је функција сигурносног појаса при чеоном судару и при саобраћајној незгоди где дође до превртања возила. Симулатор превртања возила нам показује да је сигурносни појас сасвим довољан да нас чврсто задржи за седиште и спречи контакт возача и путника са чврстим деловима, да не ударе главом у те чврсте делове или другог путника, а самим тим га и усмрти. Затим сигурносни појас спречава испадање из возила. На симулатору чеоног судара они осете ту благу непријатност сигуносног појаса при брзини од само 6 км на сат и онда створе слику шта се дешава при неким реалним брзинама које су 10 или 20 пута веће од те брзине“, нагласио је Мирко Коковић из Агенције за безбедност саобраћаја.

Имајући у виду да су млади склони ризичном и небезбедном понашању у саобраћају, обука има за циљ да млади промене своје погрешне навике, употпуне знања и учврсте исправне ставове како би били безбеднији учесници у саобраћају.